Saturday, March 21, 2009

懐かしい Good times

2005年2月27日・・・僕はシンガポールで初めてロクサーヌに会いました。
27th February 2005... I've met Roxanne for the first time in Singapore.

彼女は僕の昔のコミックとイラストの先生です。
She's my old comic and illustration teacher.

親切でかっこいい先生です。
She's a kind and awesome teacher.

昔、僕ははじめの日に彼女にミス・ロクサーヌと呼びました。それから、ロクサーヌは「私にロクサーヌと呼んで下さい」と言いました。
Long ago, on my first day, I called her Miss Roxanne. That's why Roxanne said "Please call me Roxanne".

変ですね。一人の中学校の先生はカイ◯◯に「先生達と学生達は友達になるのはいけません!」と言いました。でも、ロクサーヌは一人の友達のように学生におしえています。
It's strange. A teacher in secondary school said to K*ai***, "Teachers and students are not allowed to be friends!" But Roxanne teaches her students like a friend.

それに、2005年1月に僕は初めて日本語のクラスで日本語の勉強をします。
On top of that, in January 2005, it was my first time taking Japanese class.

新田先生・・・。
Nitta sensei...

彼女も親切な先生です。そして、僕の夢をサポートします。
She is also a kind teacher. And she supports my dreams.

でも、今、日本にいます。
But now she's in Japan.

See?! Your colour pencils have improved so much! I'm proud of you! Hahaha...
Hey, go easy on the yellow tones, your character skin colour looks too yellow already. You can tone it down with a bit of blue, that you've used on the shirt. Go light with the blue for all yellow areas. It'll look better. ;)

Very nice! This'll appear on our next issue ok?

-Roxanne

*日本語トランスレーション:
ほら!あなたのカラーペンシルはもっと進みましたよ!もう誇ります!ははは・・・
ね、イエロー・トーンをやさしくしてください。あなたのキャラクターの皮膚は本当に黄色いですよ。だから、青いのを使って、引き立ちますよ。^_^

ナイスね!これは雑誌の次の発行にあるね。

ーロクサーヌ より

そして、これを新田先生に見せました。
And then, I showed this to Nitta sensei.
それから、僕は・・・カイ◯◯は「かるかぜまこと」と言うペンネームを使いました。
After that, I... K*ai*** used the pen name Karukaze Makoto.

でも、2008年6月から新しいペンネームを使っています。
But starting June 2008, I'm using a new pen name.

黒井カイ
Kuroi Kai

一人のマンガナイト。
A Manga Knight.


ロクサーヌ・・・
Roxanne...

新田先生・・・
Nitta sensei...

いつかまた会いますね。
Someday we'll meet again.

多分、シンガポールかマレーシアでまたロクサーヌに会うでしょう。
Maybe I'll meet Roxanne again in Singapore or Malaysia.

そして・・・
And then...

多分、いつか日本東京でまた新田先生に会うでしょう。
Maybe I'll meet Nitta sensei again in Tokyo Japan someday.

No comments:

Post a Comment

... ...

OnePlusYou Quizzes and Widgets

Created by OnePlusYou - Free Dating Sites