Friday, April 3, 2009

マンガの描き方・スクリーントーン The way to draw manga/Screen tones

あああっ!しまった!スクリーントーンを使うのは高いんだ〜!
AAAAAH! DAMMIT! Using screen tones can be so expensive!

それに、スクリーントーンの仕事は大変だけど・・・
On top of that, screen tone work is difficult but...

まだ楽しかったです。
It's still fun to do.
スクリーントーンの仕事の時に、僕は時々ちょっと自分の指を切ってしまいました。
During screen tone work, I sometimes cut my finger a bit by accident.

スクリーントーンのエフェクトについて、僕はカッターを使っています。
For screen tone effects, I use the cutter.

もし僕は漫画家のアシスタントになったら、スクリーントーンの仕事は嫌です。でも、黒いインクで穴埋める仕事が欲しいんです。
If I become an assistant for a Manga artist, I don't want to do screen tone work. But I do want to do the work filling in gaps with black ink.

なぜ?僕は自分の指を切りたくないんです。
Why? Because I don't want to cut my own fingers.

No comments:

Post a Comment

... ...

OnePlusYou Quizzes and Widgets

Created by OnePlusYou - Free Dating Sites